دسته بندی کتاب‌ها منو
دسته بندی کتاب‌ها

آلوئه ورای خانگی

پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸

معمولا وقتی صحبت از آلوئه ورا میان می آید همه یاد میوه می افتند و همچنین خواص درمانی یک گیاه اما امروز و در این ستون ما می خواهیم به ابعاد زینتی و نگهداری گیاه آلوئه ورا در خانه بپردازیم.

گیاهی که با سخت ترین شرایط هم کنار می آید و در روزهای سخت زمستانی هم سرسبزی خوش را حفظ می کند.

«صبر زرد» نام دیگر این گیاه است که برخی کارشناسان اصالتی آفریقایی برای آن قائل هستند که البته در تمام دنیا طرفداران خوش را دارد.

برگ هایش ضخیم، نیزه ای و بزرگ هستند و معمولا پشت سر هم قرار می گیرند و ظاهری پرپشت می سازند. در بعضی گونه ها برگ ها ابلق بوده یا نوارهایی به رنگ های متفاوت تزیین می شوند.

شرایط نگهداری

دما: آلوئه ورا اصولا گیاهی گرمادوست است پس هرچه دما پایین تر بیاید رشد و حیات آن به خطر می افتد، پس مراقب باشید در زمستان گیاه تان سرما نخورد.

نور: آلوئه ورا گیاهی نور دوست است، آن هم نور کامل، حتی اگر وسط تابستان آن را زیر تابش مستقیم خورشید هم قرار دهید به شما لبخند سبزی می زند. پس یک نور کامل برایش در نظر بگیرید.

آبیاری: همان طور که پیش از این اشاره شد آلوئه ورا گیاهی گوشتی است که در خود آب ذخیره می کند، چندان گیاه حساسی از نظر آبیاری نیست و هفته ای یک بار مثلا جمعه به جمعه برایش یک وعده آبیاری در نظر بگیرید، در برخی گونه ها اگر برگ ها رو به قهوه ای یا قرمز و زرد شدن رفت آبیاری را به دو بار در هفته افزایش دهید.

خاک: بهترین خاک برای آلوئه ورا خاک کاکتوس است، از گلفروشی ها و باغ های گل می توانید این خاک را به سادگی تهیه کنید. خاک برای رشد این گیاه نقش بسیار مهمی دارد، اگر دیدید رشد آن کم است یکی از احتمالاتی که باید در نظر بگیرید این است که خاک تان مشکل دراد.

تعویض گلدان: تا زمانی که ریشه های گیاه از منافذ گلدان بیرون نزده اند به فکر تغییر اندازه گلدان نباشید، ریشه های این گیاه درهم تنیدگی و فشردگی را دوست دارند.

منبع: روزنامه جام جم
نویسنده: نسیبه سادات میرباقر
نظرات کاربران

توجه: توجه

امکان ثبت نظر برای این مطلب وجود ندارد.