دسته بندی کتاب‌ها منو
دسته بندی کتاب‌ها

خون سیاوش در خانه

چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸

خیلی از دوستداران نگهداری گل و گیاه برای زیبایی خانه هایشان به گیاه هایی با رشد سریع و بلند علاقه دارند و گاهی نیز به دنبال نگهداری درختچه در آپارتمان هستند، امروز برای این گروه پیشنهاد ویژه ای داریم، یک درختچه همیشه سبز با شرایط آسان رشد و کم دردسر که  زیبایی و طراوت خاص خودش را دارد.

قبل از آن که درباره دراسنای پرچمی بنویسیم، باید این نکته را یادآوری کنم که درختچه های دراسنا یک گروه بسیار بزرگی را شامل می شود و برخی منابع 40 گونه مختلف از آن را برشمرده اند، اما در ایران اغلب آنچه در مراکز گل و گیاه پرورش و فروخته می شود، دراسنای پرچمی است که در شرایط مختلف آپارتمانی بسیار مقاوم و انعطاف پذیر است. این گیاه که اصالتش به آمریکای مرکزی بر می گردد، آن قدر ایرانی شده که حتی یک نام بومی قشنگ هم بر آن گذاشته اند؛ خون سیاووشان که همان دراسنای پرچمی است.

شرایط نگهداری:

آبیاری: این گیاه در شش ماهه دوم سال نیاز به هفته ای یک بار آبیاری دارد، به طور طبیعی در تابستان یا اگر در مناطق گرمسیری هستید، این نیاز بیشتر می شود و باید تا دوبار در هفته آن را افزایش داد.

نور: هر چیزی را اگر از دراسنا می خواهید دریغ کنید اشکالی ندارد، اما با نور شوخی نکنید، دراسنا برای حفظ طراوت و زیبایی اش و همچنین داشتن رشد سریع به نور خوب نیاز دارد. اگر نور به اندازه کافی به گیاه نرسد، برگ هایش خیلی سریع تر از آنچه فکرش را بکنید، رنگ پریده و بی حال می شود.

غبارپاشی: اصولا درختچه ها در مقایسه با گیاه های معمولی نیاز بیشتری به غبارپاشی دارند. در زمستان هفته ای یک بار غبارپاشی هم برای این درختچه کافی است، اما در تابستان حتما دوبار در هفته انجام دهید.

تغذیه: در فصل های گرم سال هر دو هفته یک بار با کود نقویتی گیاهان تزئینی، به گیاه تغدیه مناسب را برسانید.

دما: از 15 تا 24 درجه دما هوای مناسب برای خون سیاووشان در زمستان و تابستان است.

گلدان: دراستای پرچمی یکی از ویژگی های بارزش رشد سریع است و به همین دلیل هرسال یک سایز گلدان آن را بزرگ تر کنید . خاک نو و کود جدید هم برایش در نظر بگیرید.

2 نکته مهم

1. اگر لکه های قهوه ای روی برگ ها دیده می شود، نشان دهنده آفت در گیاه است که باید با سم مناسب گیاه را سم پاشی کنید.

2. ریزش برگ ها و کمرنگ شدن آنها به دلیل گرمتی بیش از حد هواست. محیط را خنک تر کنید؛ کمبود کود باعث ریزشدن برگ ها و کمترشدن رشد آن می شود. محیط را روشن تر کنید تا نوار قهوه ای رنگ حاشیه برگ گیاه تان هم دیده شود.

منبع: روزنامه جام جم
نویسنده: نسیبه سادات میرباقر
نظرات کاربران

توجه: توجه

امکان ثبت نظر برای این مطلب وجود ندارد.