دسته بندی کتاب‌ها منو
دسته بندی کتاب‌ها

فصل نسرین

چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸

رفته رفته هوا در مناطق مختلف کشورمان روبه سرما می رود و ما انسان ها با تغییر پوشش و استفاده از وسایل مختلف گرمایشی خودمان را برای ماه ها و فصل سرما آماده می کنیم، گیاهان نیز از این قاعده مستثنا نبوده و برخی از آنها با سرد شدن هوا حسابی مشکل دارند اما از طرفی گیاهانی هم هستند که به قول معروف سرمادوست هستند و می توان از آنها برای زیبا کردن آپارتمان بهره برد.

امروز و در ستون گلخانه، گیاهی را به شما پیشنهاد می دهیم که کاملا زمستانی است، یعنی این گیاه در بهار و تابستان رشد می کند و از اواخر پاییز و در زمستان به گلدهی می رسد.

احتمالا باید نام این گیاه را حدس زده باشید، گیاهی که نام بسیاری از بانوان ایرانی هم برگرفته از آن است، نسرین گیاهی است که درباره آن و شیوه های نگهداری اش برای شما خواهیم نوشت، اما قبل از آن باید بگویم اگر جایی رفتید و به شما گیاهی به نام «آماریلیس» معرفی کردند . قیمتش را هم قدری بالا گفتند بدانید که همان نسرین است و بیهوده پول زیادی خرج نکنید.

اصالت خانوادگی نسرین به منطقه آمریکای جنوبی برمی گردد و با گل های شیپوری و زیبایش حسابی دلربایی می کند. این گیاه خیلی گیاه قد بلندی نیست و در بهترین حالت حدود نیم متر رشد می کند، البته این گیاه شاخه شاخه است و هر شاخه به طور مستقل می تواند در شرایط خوب پنج شش گل را ایجاد کند.

شیوه های نگهداری:

گلدهی: نسرین مانند بقیه گیاه ها در پاییز قدری بی حال می شود ولی از اواخر شروع می کند به گل دادن پس این روزها نگران سرسبزی آن نباشید و در مواردی حتی گل ها زودتر از برگ ها ایجاد می شوند.

نور: برای 90 درصد گیاهان آپارتمانی بهترین جا یک پنجره جنوبی است، نسرین نیز از این قاعده مستثنا نیست و به یک نور متوسط نیاز دارد.

خاک: برای نسرین خاک اسیدی بهترین خاک است، این که می گوییم خاک اسیدی اصلا چیز پیچیده ای نیست، خاکبرگ پوسیده با کود دامی می شود خاک اسیدی، تازه آماده آن هم در تمام مراکز عرضه گل و گیاه موجود است.

مراقب باشید: نسرین ظاهری قوی دارد، ظاهری که غول زننده است، در زمان جابه جایی حواس تان باشد زیرا ساقه هایش بسیار شکننده و آسیب پذیر هستند.

آبیاری: هفته ای دوبار و بااطمینان از خشک شدن خاک می توانید گیاه نسرین تان را آبیاری کنید، البته در تابستان تا هفته ای سه بار هم می توان این گیاه را سیراب کرد.

منبع: روزنامه جام جم
نویسنده: نسیبه سادات میرباقر
نظرات کاربران

توجه: توجه

امکان ثبت نظر برای این مطلب وجود ندارد.