دسته بندی کتاب‌ها منو
دسته بندی کتاب‌ها

رولت گوشت

یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۸

مواد لازم:

گوشت چرخ کرده: نیم کیلو/ پیاز متوسط: ۲ عدد /سیر: ۲حبه / دانه فلفل سیاه: ۵عدد/ رب گوجه فرنگی: ۳ قاشق غذاخوری/ نمک و فلفل: به میزان لازم / پودر سوخاری: به میزان لازم/ تخم مرغ: ۲ عدد/ جعفری و گشنیز خرد شده: از هر کدام ۳ قاشق غذاخوری/ زرشک: ۲ قاشق غذاخوری/ گردوی خرد شده: ۲ قاشق غذاخوری/ زعفران دم کرده: یک قاشق غذاخوری

ابتدا تخم مرغ ها را پخته، پوست کنده و حلقه حلقه می کنیم. جعفری و گشنیز را هم شسته و خرد کرده و زرشک را شسته و گردو را هم خرد کرده و مواد داخل رولت را کنار می گذاریم. گوشت چرخ کرده را همراه پیاز و سیر رنده شده، نمک، فلفل و رب گوجه فرنگی در غذاساز ریخته و خوب مخلوط می کنیم. گوشت را به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم. کف یک سینی آرد سوخاری ریخته و یک قسمت از گوشت را در آن پهن می کنیم فقط باید حواسمان باشد که گوشت پاره نشود. سپس جعفری و گشنیز خرد شده را روی آن ریخته و تخم مرغ ها را روی سبزی ها می گذاریم و لبه های گوشت را روی مواد می کشیم و تمام شکاف ها را با دست می بندیم. قسمت دیگر گوشت را هر سینی حاوی آرد سوخاری پهن کرده و مخلوطی از زرشک و گردوی خرد شده را در آن ریخته و لبه های گوشت را روی مواد آورده و با دست شکاف ها را می بندیم.

در تابه ای مناسب کمی روغن ریخته و روی حرارت می گذاریم و وقتی گرم شد رولتها را در آن گذاشته و با حرارت کم همه قسمت های آن را سرخ می کنیم. قابلمه کوچکی را روی حرارت گذاشته و کمی روغن، رب گوجه فرنگی، آب، فلفل و زعفران دم کرده در آن ریخته و روی حرارت کم میگذاریم تا بجوشد و حالت سس پیدا کند. رولتها را بعد از این که پخت و کمی خنک شد در ظرف مناسبی گذاشته و با چاقوی تیزی برش میزنیم سپس سس را روی آن ریخته، به دلخواه تزیین کرده و سرو می کنیم.

 

منبع: روزنامه جام جم
نویسنده: مژده مظهری
نظرات کاربران

توجه: توجه

امکان ثبت نظر برای این مطلب وجود ندارد.