دسته بندی کتاب‌ها منو
دسته بندی کتاب‌ها

مثل بید، سبز و لرزان

یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸

صحبت از گل «برگ بیدی» است که همیشه و در چهار فصل سال حتی در پاییز برگریز سبز و باطراوت می ماند، برگ بیدی همان طور که از نامش برمی آید بیشترین شهرت خود و حتی نامش را وامدار برگ هایش است، برگ هایی که اغلب به شکل تخم مرغ گونه و پهن به رنگ سبز تیره و روشن و گاه بنفش است و با همین برگ هاست که می تواند گوشه ای از خانه شما آرام روی میز بنشیند و دلبری کند.

برگ بیدی گیاهی است علفی از خانواده کملیناسه و جهت تزئین طاقچه ها و گلخانه ها و پشت پنجره مورد استفاده قرار می گیرد، گیاهی است بومی آمریکای جوبی که در ایران هم خیلی خوب و راحت پرورش می یابد و به همین دلیل چندان قیمت بالایی ندارد.

شرایط نگهداری

نور: برگ بیدی اصولا گیاهی نور دوست است و بخصوص در شش ماهه دوم سال که قدری از نور خورشید کاسته می شود باید حواس مان باشد که نیازهای برگ بیدی برآورده شود. یک کنار پنجره پر نور در این روزها بهترین شرایط برای نگهداری برگ بیدی است.

دما: حداقل دمایی که برگ بیدی می تواند تحمل کند 10 درجه و در تابستان درجه حرارت طبیعی اتاق کفایت می کند. برگ بیدی را نباید بیرون از خانه و در بالکن گذاشت چرا که در تابستان گرمای زیاد هوا و آفتاب تند، او را آزار می دهد و در زمستان هم سرمای نفس این گیاه دوست داشتنی را بند می اورد.

آبیاری: در زمینه آبیاری برگ بیدی گیاه پرتوقعی نیست، در تابستان هفته ای دوبار و در زمستان تقریبا هفته ای یکبار برایش کفایت می کند، با توجه داشته باشینم که اگر به صورت آویزان را نگهداری می کنید به آب بیشتری نیاز دارد

نکته: هر دو هفته یکبار گیاه را با کود مخصوص گیاهان زینتی طبق دستور تغذیه کنید و هر سه هفته یکبار با غبارپاشی برگ ها را تمیز و شاداب نگه دارید. مانند اغلب گیاهان آپارتمانی از مواد براق کننده شیمیایی هرگز استفاده نکنید، درباره تعویض گلدان هم بدانید که اصولا برگ بیدی چندان نیاز به تعویض ندارد و هر دو سال گلدانش را تغییر دهید البته اگر ریشه گل از زیر آن بیرون زده باشد نشان دهنده این است که باید گلدان حتما تعویض و بزرگ شود.

منبع: روزنامه جام جم
نویسنده: نسیبه سادات میرباقر
نظرات کاربران

توجه: توجه

امکان ثبت نظر برای این مطلب وجود ندارد.